driver
tranzit
Color Variations
  • Register

 
Наталя Павлусенко походить із старовинного українського роду, ім'ям її діда Андрія Павлусенка – бандуриста, композитора, поета, педагога навіть названа вулиця в їхньому рідному селі Хижинці (Вінницька обл., Вінницький район). Скільки себе пам'ятає, в її будинку завжди свято шанували українські традиції. Батько і мати - Микола і Любов Павлусенки, відомі українські художники-монументалісти,  в своїй творчості намагалися їх берегти, розвивати і примножувати. 
 
Зараз в Україні відроджується іконопис. З'явилися іконописні школи. В академії мистецтв відкритий відділ сакрального живопису. Але сучасна традиція в іконописі ще не склалася. І тому - чи слідувати старому, чи створювати  новий канон –  питання дуже важливе. Тим більше, що від візантійських ікон, ікон Аліпія і Лаврської майстерні Київської Русі до ікон українського бароко і 19 століття традиція змінювалася кардинально. Тому часто замовники  для оновлення старих храмів або при спорудженні нових просять виконати копії, як старовинних ікон, так і знаменитих майстрів 19 ст.
 
Ось і для іконостасу нижнього храму св. мучениці Тетяни в Храмі свв. мучеників Адріана і Наталії м.Києва замовники запропонували Наталії Павлусенко виконати копії Лаврських ікон Хрестовоздвиженського храму, а в Царських вратах «Благовіщення» - копії ікон Боровиковського з Казанського собору в Петербурзі. Але ціла низка святкових ікон для цього храму, а також мучениці Тетяни і Цілителя Пантелеймона, належать авторству Н. Павлусенко, яка створила їх в цьому самому стилі пізнього бароко. 
 
Вже понад десять років однією з провідних тем у творчості Н.Павлусенко є історія України. Вона працює над відновленням портретів героїв козацької доби.
 
Робота ця дуже складна, багатопланова і передбачає серйозні історичні дослідження. В іконографії гетьманів великі прогалини. Часом той чи інший портретний образ потрібно відтворювати буквально по крихтах, а часто і творчо домислювати. 
 
Складність роботи полягає в тому, що далеко не всі українські ватажки мали прижиттєві портрети, а більшість тих, що збереглася, були поганої якості: як з точки зору історичної̈, так і художньої̈. Це і підштовхнуло мисткиню до ідеї відтворення та вдосконалення вже існуючих образів, створення нової іконографії видатних особистостей. Для цього художниця проштудіювала низку історичних досліджень, консультувалася з провідними істориками, знавцями епохи козацтва.
 
У роботі живописиця намагалася уникнути дешевої героїзації, створити правдиві образи діячів минулого. Для досягнення цієї мети був використаний приклад живої натури, в чому люб’язно допомогли актори Київського академічного театру імені Івана Франка. 
 
Наталія Павлусенко глибоко переконана в тому, що створення портретної галереї видатних постатей є необхідною передумовою для формування адекватного та яскравого образу минулого у нашої молоді.
 
Художницею вже написані портрети Богдана Хмельницького, кілька  портретів Івана Мазепи, портрет Павла та Івана  Скоропадських,  Северина Наливайка, Івана Підкови, Петра Сагайдачного, Петра Дорошенка, кошового отамана  Івана Сірка та ін. Наталя використовує різні прийоми - від парсуни до психологічного портрета, вводячи своїх персонажів в історичне тло.
 
Ця грандіозна за задумом і завданням робота не залишилася непоміченою і отримала резонанс і за межами України. 
У кожного справжнього художника є ремінісценції минулого. Маючи таку велику спадщину, просто гріх нею не скористатися. Але головне завдання полягає в сучасному погляді художника на минуле і його творче переосмислення. Саме це і робить неповторним витвір мистецтва майстра.
 
Наталя Павлусенко - справжня подвижниця. Завдяки таким людям в України є майбутнє.
 
За матеріалами Алли Ревенко та Галини Ярової. 
 

Color Variations

light

dark